Londonban, a Grenadier pubban, Sir Jim Ratcliffe-nek támadt egy sorsfordító ötlete: „Hozzuk létre a világ legjobb terepjáróját!”
Az INEOS elnöke, aki hatalmas 4×4-es rajongó, több száz fős tervezői-kivitelezői csapatot kért fel, anyagiakat nem sajnálva. Az INEOS Grenadier műszaki tervezését a 4×4-es specialista Magna Steyr végezte, a „mindenből a legjobbat” filozófiát követve. A legmagasabb szintű gyártási színvonal biztosítása érdekében világszínvonalú gyártóüzemre volt szükség, ezért megvásárolták a korábban a Mercedes-Benz tulajdonában lévő, csúcs technológiával felszerelt hambachi gyárat, amely tökéletes bázisnak bizonyult.
Elkészült a végleges modell, már folyik a sorozatgyártás, nemcsak az ötajtós, hanem a pick-up változat is rendelhető.
Kipróbáltuk, hogy sikerült-e a tervet megvalósítani, és valóban megszületett-e a világ legjobb terepjárója. Felkértük Rack Györgyöt, korábbi négyszeres Párizs–Dakar-versenyzőt, hogy ő is tesztelje velünk az autót. A tereppróbához sikerült kifognunk az év legsárosabb napját, ami az off-road-teszteléshez tökéletes volt.
Ránézésre is látszik, hogy az elsődleges szempont a funkcionalitás volt. Először megtervezték a létravázra szerelt hajtásláncot, a futóművet, és csak ezt követően szabták rá a karosszériát. Egyes szegmensek hajaznak a konkurenciára, de mégis rendkívül egyedi.